Web oficial de la Sociedad Española e Internacional de Tanatología
S.E.I.T.
Sociedad Española
e Internacional
de Tanatología
9ª Edición del Máster Universitario en Cuidados al Final de la Vida (Tanatología) 2016-2017. Universidad de La Laguna, Tenerife, España


ACCESO
ALUMN@S
Alfonso García - Información general en Tanatología
ALFONSO
GARCÍA
Información
tanatológica
Zona reservada para miembros de la SEIT
MIEMBROS SEIT

CURSOS
ON-LINE

FORMACIÓN
Ex-Alumnos de las ediciones del Máster Universitario en Tanatología de la ULL
EX ALUMNOS
DEL M.U.T. (ULL)
Revista ENE de enfermería
REVISTA ENE
de ENFERMERÍA

REVISTA de la
S.E.I.T.
OTRAS
PUBLICACIONES

TANATOGUÍAS

ESPACIOS PARA
EL RECUERDO

GRUPOS DE
APOYO, PÉRDIDA
Y DUELO

CEMENTERIOS
DEL MUNDO
TUMBAS
FAMOSAS
CENOTAFIOS
DEL MUNDO

MEMORIALES
VIRTUALES

HISTORIAS
DE VIDA

REFLEXIONES
IMÁGENES
CURIOSAS

MULTIMEDIA

PREGUNTAS Y
RESPUESTAS

LIBROS
COMENTADOS

CUENTOS Y
RELATOS

IN · MEMORIAM

ENCUESTAS
FILATELIA
TEMÁTICA

ENLACES

CONCURSOS Y
CERTÁMENES

DEBATES
ABIERTOS

FORO de la SEIT



subir
Difusión y Formación en Tanatología
tanatologia.org, 24 de Agosto de 2019, 21:23:11 *
Bienvenido(a), Visitante. Entra o regístrate. (el registro es sencillo y gratuito)
Usuario:   Contraseña:   Duración sesión:
 
INICIO / PRINCIPAL tanatologia.org  Foros   Entrar Registrarse  
Páginas: [1]   Ir abajo
  Imprimir  
Autor Tema: The Many Faces of Autonomy. Diego Gracia.  (Leído 4296 veces)
webmaster
Administrador
Usuario veterano
*****
Desconectado Desconectado

Mensajes: 746


« : 28 de Enero de 2012, 23:42:57 »

The Many Faces of Autonomy. Diego Gracia.

Abstract: What does autonomy mean from a moral point of view? Throughout Western history, autonomy has had no less than four different meanings. The first is political: the capacity of old cities and modern states to give themselves their own laws. The second is metaphysical, and was introduced by Kant in the second half of the 18th century. In this meaning, autonomy is understood as an intrinsic characteristic of all rational beings. Opposed to this is the legal meaning, in which actions are called autonomous when performed with due information and competency and without coercion. This last meaning, the most frequently used in bioethics, is primarily legal instead of moral. Is there a proper moral meaning of the word autonomy? If so, this would be a fourth meaning. Acts can only be called moral when they are postconventional (using the terminology coined by Lawrence Kohlberg), inner-directed (as expressed by David Riesman), and responsible (according to Hannah Arendt). Such acts are autonomous in this new, fourth, and to my mind, the only one proper, moral meaning. The goal of ethics cannot be other than forming human beings capable of making autonomous and responsible decisions, and doing so because they think this is their duty and not because of any other nonmoral motivation, like comfort, convenience, or satisfaction. The goal of ethics is to promote postconventional and mature human beings. This was what Socrates tried to do with the young people of Athens. And it is also the objective of every course of ethics and of any process of training.

(Leer artículo completo en formato pdf)
* DiegoGarcia-TheManyFacesOfAutonomy.pdf (143.29 KB - descargado 1387 veces.)
En línea
Páginas: [1]   Ir arriba
  Imprimir  
 
Ir a:  

Motorizado con MySQL Motorizado con PHP Powered by SMF | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 válido! CSS válido!



© tanatologia.org

Cargando...